Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Minimiorder är 200 kr inklusive moms.

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ
- Postförskott
Kostnad: 50kr + frakt
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

- Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr + frakt
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

- Kortbetalning
Kostnad: 0 kr + frakt
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

- Faktura
Företag kan begära att bli fakturakunder hos oss, se ansökan under "avtalskund".

 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3-5 dagar, ibland någon dag extra. Om du behöver ha din vara till ett speciellt datum, ber vi dig skriva in detta i meddelandefältet. Om en vara är slut på vårt lager, hör vi av oss via mejl eller telefon för att meddela ungefärlig leveranstid. Ni har naturligtvis möjlighet att häva köpet om Ni inte godkänner leveranstiden.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Vi skickar varor fraktfritt, inom Sverige vid order över 900 kr. För order med ett varuvärde därunder tillämpar vi en enhetsfrakt på 59 kr.

 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Meny
Varukorg Till Kassan Hjälp Villkor Kontakta oss Externa länkar Tillbaka till startsidan Tillbaka till startsidan Nyheter Nyhetsbrev Om Oss